keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Pihaduunia

ja näin se vanha sauna sitten paloi poroksi;):





Mökki edestä tällä kertaa:


takapihalle kaivettiin uima-allaskuoppa:


ja pihalta kaksi isoa maakasaa saatiin leviäksi maastoon, tulipa muuten tosi avaraa. Keskelle tehdään pläntti nurmikkoa ens keväänä.


 muutama traktorin peräkärryllinen sepeliä pihaan, niin johan pääsee kurvailemaan.




Näissä maisemissa on joskus toivottavasti siis sauna ja uima-allas.

Sitä ja tätä tehtyä ja tekemätöntä hommaa

Talon takaa seinän laudotusta:



eukko käytti elämänsä ekaa kertaa katkaisusirkkeliä, johan lauta lyheni:) eikä sirkkeli hyökännyt edes sormen kimppuun:)!


Mökin aloittamaton seinä, aika on lohduttoman näköistä, mutta kohta muuttuu sekin.


Tässä sitten toista talon reunaa alkutekijöissään:


Mökin takaa:


Mökin eteinen:
mielenkiintoista nähdä maalausvaiheessa, että meneekö nuo tummat valumajäljet jemmaan. Kukaan tiedä mitä lie....  oikealta puolelta meni vinttiin portaat, mutta eipä mene enää. Niiden tilalle tulee vaatenaulakko ja yläkertaan pääsee ulko kautta jos sinne tarvitsee päästä. Huoneita sinne ei matalan tilan takia kuitenkaan voi tehdä.


ja toiselta puolelta eteistä lähti komero:

keskiviikko 10. elokuuta 2011

Keittiön muodonmuutosta

Keittiö sai ekan värikerroksen pintaan. Hellan nurkka saa tässä kohtaa jäädä odottamaan aikaa parempaa. Mietin sitä sitten myöhemmin.....


Näkymää kamarin suuntaan. Oikealla nurkassa pala vanhaa pinkopahvia muistona. Astiakaappi tullee vanhalle paikalleen eli pinkopahvi jää sen taakse, mutta näkyy kaapin ollessa auki. Kaapissa ei siis takaseinää ;)


Eteisen suuntaan.


Voi olla, että katto on pakko maalata kolmeen kertaan. Vanha pohja paistoi läpi melkoisesti... :(


Ja toisen maalauskerran sekä lattian maalauksen jälkeen näyttää tältä:




Voi vinde mä sanon! Olen niin tyytyväinen muutokseen:)! Katon maalasin kahteen kertaan ja se saa nyt riittää. Ihan jees lopputulos katonkin osalta. Nyt vaan lattia saa kuivua muutaman hetken ja sitten vähän sisustetaan lisää:). Isäni on maalannut melkosen määrän listoja, joten vielä siistiytyy nurkat niiden laiton jälkeen. Nyt isällä työn alla astiakaappi sekä puulaatikko. Nekin siis vanhoja peruja mökiltä.

Viikonloppuna hajotettiin eteisestä komerot pois sekä moottorisahalla päräytettiin yläkerran rappuset poikki. Näin saadaan eteistä isommaksi ja yhteen koppiin tulee pieni sisä-wc, kukaan vaan ei vielä tiedä millainen. Aika näyttää:). Ennen kuin eteistä pääsee sutimaan, niin pitää tehdä pala sisäkattoa sekä seinää. Mutta seuraavaksi on ulkohommien vuoro. Syksy lähestyy ja ulkopinta olisi saatava mahdollisimman valmiiksi.

sunnuntai 31. heinäkuuta 2011


Mökkiprojekti on ollut tovin ihan jäissä, mutta nyt muuttorumba ohi ja taas ehditään möksätouhuille. Jotain pientä sain viikonlopun aikana eteenpäin eli loput katon maalauksesta ja lattian. Seuraavaksi köökin puolelle:).

 



sunnuntai 26. kesäkuuta 2011

Uutta laudotusta ja sisähommia

Pikku hiljaa hommat etenee, sade vaan on tehnyt viime aikoina hippasen haittaa ulkohommille. Mutta alkukuusta oli loistavat kelit maalata ulkolaudat.


Ja tässä alkumetrit uuden ulkolaudotuksen kanssa. Vanhat seinälaudat piti purkaa pois, mutta sen verran napsahti purua maahan, kun pari lautaa irroitti, että ne saakin nyt jäädä paikoilleen:). Helpottaa toisaalta hommaa tosi paljon.


toinen talonpääty jo kohtuullisen valmiina. Tellingit vaan on talon takana odottamassa kattomiestä ja homman viimeistelyä, joten ihan vielä ne eivät ole siirtymässä tähän päätyyn.


Takaseinälle saatiin juhannuksen aikaan tuulensuojalevyt sekä koolaukset tehtyä. Seuraavaksi lautaa seinään!!


Sisällä maalari on päässyt työnsä ääreen. Kamarin seinä ja katto saaneet väriä pintaan. Vaan hiljaa hyvää tulee:).





Ennen kuin saa koko kamarin maalattua, piti vaihtaa päätyikkuna sekä toisen ikkunan paikalle laitettiin ovi tulevalle terassille.




 

Uloimmat lasit puuttuvat. Vanhat karmit eivät ole ihan standardikokoja, sillä valmiina olleet lasit eivät sopineet tähän kehikkoon. Mutta onneksi pikku hiomisen jälkeen yhdet ruudut saatiin paikalle.

sunnuntai 5. kesäkuuta 2011

Alkutaival III

Kesäkuun ekana viikonloppuna alkoi mökin sisätilojen tyhjennys. Tavaraa kannettiin makasiiniin tuvasta ja kamarista, jotta eukko pääsee duunaan:). Oma jobinsa sekin, mutta onneksi on säilytystilaa pihapiirissä.






Pikkasen "pölynen" kuva, mutta alla tilanne savun hälvettyä;)






Ovet vähän fiksataan ja uutta maalia pintaan.


Keittiön nurkassa on vanha kaappi, joka on tehnyt astiakaapin virkaa. Meinasin purkaa sen pois, mutta lauantaiset vieraat sai ylipuhuttua ja nyt vaan uutta maalia pintaan ja paprut hyllyille, niin saa luvan toimia meilläkin astiakaappina.

Ai niin ja helatorstaina ulkovessa sai myös maalipintaa. Maaleina käytettiin muutaman maalipurkin jämät ja lopputulos on alhaalla.


 Alkutilanne


Siivouksen jälkeen

Maalauksen jälkeen:) ihan bueno lopputulos vaikka itse sanonkin.